lundi 15 novembre 2010

Caixeta de cartolina / Petite boîte en feuille cartonnée

En me promenant dans mes blogs préferés pour voir les nouveautés j'ai trouvé ces petites boîtes en origami au Badulake de Ana et je me suis décidé d'essayer un peu! j'aurai bien voulu avoir des grosses feuilles pour confectionner une boîte pour le petit ensemble de couette et bavoir que j'ai montrée hier, mais,.... pas possible, alors je me suis mise a pratiquer et j'ai créer une toute petite boîte des trésors pour mettre les petits truc qu'on achète avec ma soeur pour faire des petits travaux manuels!
Pour l'instant c'est pas encore ça... mais petit a petit j'espère arriver a un niveau un peu plus haut!
Pour faire le couvercle de la boîte j'ai utilisé un carré de papier avec un cm de plus des cotés. Donc 24cm pour le haut, 23cm pour le bas. maintenant faut que je trouve un moyen pour que le couvercle ne couvre pas complètement la base de la boite, ce serait plus jolie! petit a petit.... je vous tiens au courant de mes avances!




________________________________________
______________________________


Donant un tomb pels meus blogs "preferits" he trobat aquestes caixetes en origami al Badulake de Ana i moltes altres coses, però de moment intento les caixetes i intentaré perfeccionar la tècnica!
Hagués volgut fer una caixa per la bressadora que vaig ensenyar ahir, però entre que la tecnica no la tinc encara super adquirida i que necessito una fulla de cartolina moolt grossa!!! doncs de moment vaig practicant i en un futur potser ja serà per posar-hi regalets a dins. De moment he fet una caixa dels tresors per posar les coses que comprem amb la meva germana per fer manualitats, figuretes de goma, ulls de plàstic, estrelletes i floretes tipus brillantet, .... aixi queda tot ben recollidet! amb aquestes mateixes coses he decorat la caixeta! :-D
Per fer la tapa he utilitzat un cuadrat de cartolina 1cm més gran de costat que la base. ara em falta perfeccionar la tècnica i aconseguir que la tapa no cobreixi completament la base!
Primer vaig utilitzar cartolina bastant gruixuda de 270g/m2 però em va costar mooolt de plegar i vaig acabar fent la base amb paper gruixudet de 120g/m2 i la veritat es que molt millor.
Jo vaig utilitzar un quadrat de 24cm i un de 23cm, potser si fós per una caixa mes grosseta llavors siq ue s'hauria d'utilitzar la més gruixuda!

Doncs res aqui teniu una mostra, seguiré intentant perfeccionar la tècnica i us ensenyaré les meves millores, si n'hi ha!!! :-D




2 commentaires:

  1. GEnial!, preciosa la capsa, i preciós el nom! :D

    RépondreSupprimer
  2. Gràcies!!! Ara he de perfeccionar la tecnica pq s'em veuen molt les marques dels plegats!! i ja he aconseguit fer que la tapa sigui menys profonda i es vegi la part de baix de la capsa... després de moltes proves i estudis de mesures pq a més a més fos un parell de milimetres més petita de superficie i s'encaixin sense problèmes!!! quin part de plegar i desplegar papers!!! :-D

    RépondreSupprimer